• بررسی رابطه بین شخصیت مدیران با اخلاق حرفه ای با توجه به متغیر میانجی اثربخشی سازمان در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 156
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه بین شخصیت مدیران با اخلاق حرفه ای با توجه به متغیر میانجی اثربخشی سازمان در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان

    این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین شخصیت مدیران با اخلاق حرفه ای با توجه به متغیر میانجی اثربخشی سازمانی در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان انجام شده است. ابزار گردآوری داده های تحقیق پرسشنامه است که برای تعیین روایی محتوایی پرسشنامه از نظرات صاحبنظران و خبرگان و برای تعیین پایایی آن، از روش آلفای کرونباخ استفاده شده و مقدار آلفا برای مجموع متغیرها برابر با 0.83 بدست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمارتوصیفی و استنباطی استفاده گردیده است.

    در بخش آمار توصیفی به خلاصه کردن داده ها و تهیه جدول و رسم نموداراقدام شده و از شاخص های مرکزی از قبیل میانگین و از شاخص های پراکندگی نظیر انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی، پس از انجام آزمون نرمالیتی داده ها به دلیل نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون رگرسیون استفاده شده است.

    با توجه به نتایج مشاهده شده مشاهده می شود که در مرحله اول مدل شامل متغیرهای شخصیت مدیران با اخلاق حرفه ای با توجه به متغیر میانجی اثربخشی سازمانی است، که مقدار سطح معنی داری بتا متناظر با متغیر شخصیت مدیران کمتر از پنج صدم می باشد، و می توان گفت که شخصیت مدیران بر اخلاق حرفه ای تاثیر معنی داری دارد که میزان این تاثیر برابر 0.615 است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم