• تقویت ویژگی های ارتباطی، بهبود ارزش پیشنهادی مشتری در مدل کسب وکار

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 85
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تقویت ویژگی های ارتباطی، بهبود ارزش پیشنهادی مشتری در مدل کسب وکار

    این پژوهش به دنبال بهبود ارزش پیشنهادی مشتری با تقویت ویژگی های ارتباطی در مدل کسب وکار است. ارزش پیشنهادی مشتری نقش قابل توجهی در عملکرد سازمان ها دارد و هیچ توافق مشترکی در مورد آنچه که ارزش پیشنهادی مشتری را تشکیل می دهد وجود ندارد. اغلب اصطلاح ارزش پیشنهادی مشتری به طور غیر معمول و به صورت پیش پا افتاده ای به کار می رود، درحالی که بایستی به روش بسیار استراتژیک، دقیق و عملی استفاده شود. سازمان ها با سه انگیزه جذب مشتری، حفظ مشتری و افزایش میزان فروش به عنوان پیش ران های ارتباط با مشتریان بدنبال ارزش پیشنهادی مطلوب در مدل کسب وکار هستند.

    یک ارزش پیشنهادی مطلوب، همسویی میان منافع همه بازیگران سیستم و تعامل بین آنها را می طلبد. شرکت ها باید نوع رابطه ای را که می خواهند با هر بخش از مشتریان ایجاد نمایند برای خود شفاف کنند. این پژوهش توصیفی و کاربردی بوده و به روش مروری تجمیع گردیده است تا عوامل و عناصر مرتبط با ویژگی های ارتباطی مدل کسب وکار احصاء شود.

    تقویت عوامل و عناصر مرتبط با ویژگی های ارتباطی مدل کسب وکار شامل توجه به فرآیند فروش(قبل، حین، بعد) به همراه 5 مولفه ایجاد انگیزه برای مشتریان، تبلیغات درست، کانال های ارتباطی قوی، توانایی جذب سرمایه مطلوب و توانایی جذب شرکای کلیدی قوی می تواند ارزش پیشنهادی مشتری را بهبود بخشد. درراستای تقویت هر یک از عوامل و عناصر مذکور جهت بهبود ارزش پیشنهادی مشتری در مدل کسب وکار به پژوهشگران شناسایی و بررسی عناصر و عوامل موثر دیگر ارتباطی، و به مدیران، مالکان و کارآفرینان توجه و به کارگیری مولفه و شاخص های مرتبط با ویژگی های ارتباطی بویژه در مبحث فروش توصیه شده است که می تواند باعث افزایش رضایت مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی ناشی از ارزش پیشنهادی مشتری شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها