• بررسی اثر رفتار هیئت مدیره زن و استقلال هیئت مدیره بر نگهداشت وجه نقد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 177
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی اثر رفتار هیئت مدیره زن و استقلال هیئت مدیره بر نگهداشت وجه نقد

    هیئت مدیره شرکت به عنوان راس سیستم نظارتی و کنترلی یک سازمان است، که برخی از ویژگی های قابل مشاهده هیئت مدیر با ساختار حاکمیت شرکتی در ارتباط است. از جمله این ویژگی ها استقلال و تنوع جنسیتی اعضاء هیئت مدیره می باشد، چرا که تنوع جنسیتی و استقلال هئیت مدیره نشان دهنده تفاوت های موجود در ویژگی های اخلاقی و شخصیتی مردان و زنان و میزان منافع آنها در شرکت می باشد و عمل افراد بازتابی از مسیر فکر و احساس درونی آنهاست.

    به همین جهت وجود مدیران زن و مدیران مستقل در هیئت مدیره باعث ایجاد تفکر متفاوت در شرکت می گردد. به عبارت دیگر وجود هیئت مدیره زن و هیئت مدیره مستقل باعث ایجاد تفکرات رقابتی در تصمیم گیری ها می شود بنابراین تصمیم گیری ها کمتر از وجود یک تفکر، فکری پیروی می کنند. از طرف دیگر مدیران زن بر ایجاد روش های درست در سازمان پافشاری می کنند و به دلیل قابلیت ها و سبک کاری بی نظیر، کارایی هیئت مدیره را بهبود می بخشند و باعث ایجاد سودآوری بهتر و بازده بیشتر از طریق کاهش ریسک نگهداشت وجه نقد مازاد برای شرکت می گردند.

    مدیران زن هزینه های شرکت را بیشتر صرف هزینه های تحقیق و توسعه می کنند یا به دنبال افزایش بازده دارایی ها و بازده سهام هستند علاوه بر این وجود مدیران زن باعث تقویت مکانیزم مدیریتی شرکت، پرداخت سود سهام بالاتر، اطلاع رسانی بیشتر در مورد شرکت، کمک به حسابرسان برای بررسی بهتر شرکت و عمکرد نظارتی با جدیت بیشتر می شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها