• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 181
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی آینده حسابداری

    همانطور که شاهد آن هستیم، رشد روزافزون فناوری در همه ابعاد، دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و دیجیتال سازی برای مشاغل به جای یک انتخاب به یک ضرورت تبدیل شده است. امروزه همراه شدن با فناوری، یک اصل مهم برای کسب وکارها شده و مشاغلی که پذیرای تغییرات فناوری نیستند بدون شک تضعیف و از بین خواهند رفت. حرفه حسابداری نیز همانند هر حرفه دیگری در معرض تغییرات پی درپی، در فناوری و دنیای کسب وکار قرارگرفته است.

    امور مالی از فرآیندهای حسابداری سنتی دستی به شیوه های انعطاف پذیر، چابک و مبتنی بر فنّاوری تغییریافته است. در سال های اخیر، با تلفیق علم حسابداری و نوآوری های عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب شده تا با استفاده از ابزارها و روش های نوین، شاهد سرعت و دقت روزافزون در دستگاه های مالی باشیم. از طرفی کارهای در جریان عادی و روتین جای خود را به تجزیه وتحلیل های پیشرفته داده اند. و مدیران در شغل های سازمانی نیاز به افرادی دارند که مغزِ متفکر و تحلیل گری داشته باشند.

    ازآنجایی که کسب وکارها در دنیای مدرن و مملو از اکتشافات علمی و پژوهشی امروزی به دنبال ارتقاء بیشتری خود هستند، حسابداران نیز باید در مورد نقش خود در این میان فکر کرده و تصمیم بگیرند و برای رسیدن به آن تلاش کنند. هدف ما در این مقاله، بیان روند کلی توسعه حسابداری و ارزیابی جایگاه حسابداری و حسابداران در آینده است و این مهم تحقق نمی یابد مگر با شناخت فناوری های روز تأثیرگذار بر حسابداری. به همین دلیل به بررسی عوامل تأثیرگذار در آینده حسابداری همچون، هوش مصنوعی، بلاکچین، رایانش ابری و کلان داده ها می پردازیم که تکامل و انقلاب فناوری اطلاعات، در آینده حرفه حسابداری را باعث خواهند شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها