• تأثیر فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر رضایت شغلی با نقش میانجیگری مشارکت و اعتماد مدیران منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/11
    • تعداد بازدید: 145
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تأثیر فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر رضایت شغلی با نقش میانجیگری مشارکت و اعتماد مدیران منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران

    هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی و عملکرد رهبری بر رضایت شغلی با نقش میانجیگری مشارکت و اعتماد مدیران منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران می باشد. روش تحقیق بکار گرفته شده، توصیفی از نوع توصیفی بوده و از حیث هدف یک تحقیق کاربردی است. جامعه آماری تحقیق مدیران منابع انسانی شرکت ملی گاز شهر تهران که تعداد آنها 300 نفر می باشد و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 168 نفر برآورد گردید و از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس استفاده گردید.

    داده های تحقیق از طریق پرسشنامه گردآوری شد و بوسیله نرم افزارهای spss و smart pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست امده از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که کلیه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته و براین اساس؛ فرهنگ سازمانی حمایتی، مشارکت کاری متخصصان را افزایش می دهد.

    عملکرد رهبری مشارکت حرفه ای را افزایش می دهد. مشارکت کاری تأثیر مثبتی بر اعتماد متخصصان به سازمان خواهد داشت. مشارکت کاری تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی متخصصان خواهد داشت. اعتماد متخصصان به سازمان تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی خواهد داشت. مشارکت کاری می تواند ارتباط مثبت بین اعتماد متخصصان به سازمان و رضایت کلی شغلی آنها را افزایش دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها