• حسابرسی از بزرگترین مشتریان صنعت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/12
    • تعداد بازدید: 128
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    حسابرسی از بزرگترین مشتریان صنعت

    قانونگذاران و قانونگذاران اغلب نگرانی های خود را در مورد سطوح بالای تمرکز در بازار برای خدمات حسابرسی، به ویژه برای بزرگترین مشتریان بیان کرده اند ( gao ، 2۰۰3 ، gao ، 2۰۰۸ ، مجلس سنای آمریکا، 1۹۷۷ ، 2۰۰2 ). نتایج توصیفی ما از حسابرسان درگیر در بزرگترین چهار و سه مشتری در یک صنعت، زمینه تجربی را برای چنین نگرانی هایی فراهم می کند. ما بر بزرگترین مشتریان در هر صنعت تمرکز می کنیم زیرا منافع و نگرانی های تخصص حسابرس در صنعت برای چنین رهبران صنعتی بالاتر است.

    علاوه بر این، بزرگترین شرکت ها به احتمال زیاد مشتریانی هستند که حسابرسان را برای عدم ارائه خدمات به رقبا تحت فشار قرار می دهند، و تخصصی سازی صنعت اغلب تابعی از حسابرسان است که به تعداد کمی از مشتریان بزرگ به جای مشتریان کوچکتر خدمت می کنند. در حالی که بسیاری از مطالعات قبلی نشان می دهند که هم حسابرسان و هم مشتریان از تخصص حسابرس در صنعت سود می برند، ما کشف می کنیم که اغلب این موردی است که مشتریان ارشد در یک صنعت حسابرس یکسانی را به اشتراک نمی گذارند.

    نتایج رگرسیون ما نشان می دهد که حسابرسان بیشتری به چهار مشتری بزرگ در صنایعی که متمرکزتر هستند خدمت می کنند، اما تنها درصنایعی که در آن ها یک شرکت پیشرو غالب وجود دارد. همچنین شواهدی را ارائه می دهیم تا نشان دهیم که نزدیکترین رقبا به شرکت های پیشرو غالب با احتمال کمتری حسابرس این شرکت را در صنایع متمرکزتر به اشتراک می گذارند. نتایج ما با برخی از مطالعات قبلی متفاوت است و تجزیه و تحلیل این نتایج در سال نشان می دهد که ارتباط مستند بین تمرکز صنعت و تعداد حسابرسانی که به بزرگترین شرکت ها در طول دوره نمونه خدمت می کنند، تغییر می کند. به طور کلی، نتایج ما یک زمینه تجربی برای بحث پیرامون تمرکز در بازار برای خدمات حسابرسی و انتخاب های موجود برای بزرگترین مشتریان فراهم می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها