• پیش بینی خوشه های کسب و کار بر اساس سبک تفکر مدیران و فضای اخلاقی در بین مراجعین کارآفرین شهرداری شهر بجنورد(خراسان شمالی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/12
    • تعداد بازدید: 174
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پیش بینی خوشه های کسب و کار بر اساس سبک تفکر مدیران و فضای اخلاقی در بین مراجعین کارآفرین شهرداری شهر بجنورد(خراسان شمالی)

    هدف از پژوهش حاضر، پیش بینی خوشه های کسب و کار بر اساس سبک تفکر مدیران و فضای اخلاقی در بین مراجعین کارآفرین شهرداری شهر بجنورد (خراسان شمالی) بود. در این مطالعه همبستگی، جامعه آماری را کلیه کارآفرینان مراجعه کننده به شهرداری شهر بجنورد تشکیل دادند که به روش نمونه گیری هدفمند تعداد 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه سرمایه فکری، پرسشنامه محقق ساخته ( فرج پور و حریری) و پرسشنامه فضای اخلاقی بود.

    جهت تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که تفکر مدیران و فضای اخلاقی سازمان با تفکر مدیران رابطه مثبت و معنادار داشتند. سبک تفکر مدیران و فضای اخلاقی 58 درصد از واریانس مربوط به خوشه های کسب کار را پیش بینی کردند که فضای اخلاقی سهم بیشتری در ارتقاء سطح خوشه های کسب و کار داشت. با توجه به نتایج به دست آمده اهمیت توجه به تفکر مدیران و فضای اخلاقی برای ارتقاء سطح خوشه های کسب و کار که در امر اقتصادی روستا، شهر، استان و کشور مثمر ثمر باشد بیش از پیش مهم قلمداد می شود، همچنین به نظر می رسدکه خوشه های کسب و کار تحت تأثیر عوامل دیگری نیز، می تواند به پیشرفت بسیار خوبی برسد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها