• کاربرد تکنیک ریاضی دیمتل به منظور تبیین روابط علی و معلولی ابعاد اکوسیستم نوآوری در شرکت ایران خودرو

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/12
    • تعداد بازدید: 196
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    کاربرد تکنیک ریاضی دیمتل به منظور تبیین روابط علی و معلولی ابعاد اکوسیستم نوآوری در شرکت ایران خودرو

    اکوسیستم های نوآوری بر اساس مثال های موفقیت آمیز از همکاری در شرایط جغرافیایی، اقتصادی، صنعتی یا کارآفرینی استوار است. اکوسیستم نوآوری بیان می دارد که نوآوری از طریق شبکه های تعاملی در سطوح مختلف اتفاق می افتد. این شبکه یک طیف گسترده از ذینفعان را داراست که به عنوان بخشی از اکوسیستم نوآوری، در فرآیند نوآوری با یکدیگر در ارتباطند.

    هدف از مقاله حاضر، تبیین روابط علی و معلولی ابعاد اکوسیستم نوآوری در شرکت ایران خودرو بوده است. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و در زمره تحقیقات کاربردی است. جامعه خبرگی، مدیران و خبرگان بخش معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو به تعداد 35 نفر بوده اند که در نهایت 12 نفر خبره پرسشنامه را کامل و بدون نقص پر نموده اند و تحلیلها بر اساس نظرات آنها انجام شده است.

    نتایج حاصل از تکنیک دیمتل نشان داده است که متغیرهای ساختار تحقیق و توسعه، تعامل و همکاری و انعطاف پذیری درون و بیرون اکوسیستم، آموزش به عنوان متغیرهای اثرگذار و متغیرهای نیروی انسانی دانشی و ویژگیهای ساختاری و فرهنگی به عنوان متغیرهای اثرپذیر می باشند. در پایان نیز پیشنهاداتی مطابق با ترتیب تاثیرگذاری متغیرها نظیر ارتباط صنعت با دانشگاه ها و ایجاد ارتباط و همکاری با اعضای هیئت علمی دانشگاه ها خصوصا دانشگاه های صنعتی ذکر شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها