• سبک مینیمالیسم و کاربرد آن در رابطه با موضوعات مختلف

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/15
    • تعداد بازدید: 354
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سبک مینیمالیسم و کاربرد آن در رابطه با موضوعات مختلف

    مینیمالیسم آخرین جریان عمده ی مدرنیست ها است و مکتبی است که با نقاشی و مجسمه سازی آغاز شد و در سینما، معماری، موسیقی، ادبیات و ... تبلور یافت. هنرمندان و نویسندگان، اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش های ساده و خالی از پیچیدگی بنیان گذاشته اند. این ویژگی هنری و گرایش به ساده گرایی پس از جنگ جهانی دوم در هنر غرب و بیشتر به وسیله ی هنرمندان آمریکایی، گسترش یافت. گرچه در غرب پدیده ای نوظهور است اما در ادبیات کهن ایران آثاری فراوانی وجود دارد که دارای ویژگی های مینیمال است.

    ابتدا در زمینه کمینه گرایی در داستان نویسی معاصر در واقع داستانک در دهه های اخیر مورد توجه داستان نویسان فارسی زبان قرار گرفته و در ایران رواج پیدا کرده است. رواج داستانک نویسی ریشه در گرایش به کمینه گرایی یا مینیمالیسم در دنیای معاصر دارد که جنبشی در هنر به شمار می رود و بر دو پایه سادگی و ایجاز بنا شده است. نویسندگان این گونه آثار با حذف عناصر غیرضروری، می کوشند اثر ادبی را در کمترین حجم و کوتاه ترین شکل عرضه کنند.

    آنان با استفاده از شگردهایی، از جمله گزینش برشی از لحظه های جذاب زندگی، مقدمه گریزی، استفاده از ارجاعات بین متنی، گزینش کلمه ها، جمله ها و بندهای کوتاه، گنجاندن پایان پرکشش و ... تلاش می کنند داستان هایی ساده و اثرگذار بیافرینند و در ادامه آن می خواهیم از ریشه های سبک مینیمالیست در طراحی سایت، که گرایش های محبوب این روز ها مستقیم و غیرمستقیم توسط سبک مینیمالیست تاثیر می گیرد که یک جنبش طراحی وب سایت می باشد که در اوایل دهه 2000 آغاز به کار نمود، اما منطق و ریشه خود را از جنبش های ابتدایی در زمینه هنر و تعاملات کامپیوتر و انسان برگرفته است. علاوه بر این دو موضوع به بررسی چیدمان خانه به سبک مینیمال، معماری مینیمالیست، طراحی آرم و جلد کتاب و ... می پردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها