• بررسی تاثیر معماری سبز در ایجاد تعاملات اجتماعی برای طراحی مراکز تجاری با کمک برنامه spss

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/18
    • تعداد بازدید: 381
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیر معماری سبز در ایجاد تعاملات اجتماعی برای طراحی مراکز تجاری با کمک برنامه spss

    امروزه فضاهای عمومی شهری، ضرورتی اساسی در برنامه های توسعه شهری یافته اند که این امر حاکی از نقش این فضاها در تقویت وجهه فرهنگی - اجتماعی شهر می باشد. فضای شهری به ترکیبی اطلاق می شود که از فعالیت ها، بناهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اداری، تجاری و مانند آن و عناصر و اجزای شهری به صورتی آراسته، هماهنگ و واجد نظم و زیبایی و بالطبع با ارزش های بصری تشکیل می گردد.

    فضاهای تجاری جزو بخش های مهم شهرها بوده وعلاوه بر نقش اقتصادی، محلی برای شکل گیری تعاملات اجتماعی بوده است. در این میان شهروندان به عنوان فعالان عرصه عمومی و کاربران فضاهای شهری در این بستر به تعامل و کنش مشغول اند. طبیعی است رضایتمندی آنان از این فضاها بر تعاملات اجتماعی آنها تاثیرگذار خواهد بود. هدف اصلی این تحقیق، تعریف، تبیین و توضیح نقش تعاملات اجتماعی مردم در کالبد مراکز خرید است تا در ادامه بر اساس آن طراحی مرکز مناسبی در شهر رامسر صورت بگیرد.

    در این پژوهش به بررسی مسائل زیر پرداخته : طراحی مجتمع تجاری است که بتواند با کمک گرفتن از طبیعت و معماری سبز در راستای بالا بردن سطح تعاملات اجتماعی استفاده کنندگان موثر باشد. و بتواند با خلق فضاهای مناسب با عملکرد های مختلف پاسخ گوی نیاز ها برای تمام سنین مختلف باشد. و بر این اساس و با توجه به موضوع کلی آن و لزوم شناسایی ویژگی های ادراکی مخاطبان و نیازهای آنها، از نظر روش شناسی تحقیق، در زمره تحقیق کیفی قرار می گیرد، و از نظر سنجشی رابطه بین متغیرها، به عنوان تحقیق همبستگی محسوب می گردد که پس از ایجاد و تکمیل پرسشنامه توسط فروشندگان و خریداران، توسط برنامه spss به بررسی نهایی آن پرداخته و نتیجه حاصله را بدست آورده ایم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها