• تبیین عملکرد انتقال تکنولوژی با تاکید بر همکاری تامین کننده (مطالعه موردی: شرکت های تولید کننده قطعات خودرو در استان قزوین)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/18
    • تعداد بازدید: 188
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تبیین عملکرد انتقال تکنولوژی با تاکید بر همکاری تامین کننده (مطالعه موردی: شرکت های تولید کننده قطعات خودرو در استان قزوین)

    صنعت خودرو نیز به طور همزمان در دنیا در طول دهه گذشته دستخوش دگرگونی های عمده ای شده است. در سال های اخیر، فرصت ها و موقعیت ها برای فراهم کنندگان تکنولوژی رشد کرده است. در این ساختار، شرکت های کوچک و متوسط به عنوان المان مهمی برای ارائه ی خدمات فناوری اطلاعات ایفای نقش می کنند. انتقال تکنولوژی یک ابزار بسیار مهمی است که شرکت ها را قادر می سازد تا مزیت رقابتی خودشان را بهبود دهند به انضمام این که باعث بهبود شرایط فنی، مالی شده و موجب می شود سازمان در رقابت بازار باقی بماند.

    شرکت های قطعات خودروساز سطح تامین از بیرون را گسترش داده و به شدت بر روی زنجیره تامین به عنوان یک مزیت رقابتی تکیه کرده اند. از این رو هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر همکاری تامین کننده بر عملکرد انتقال تکنولوژی است. پژوهش جاری از نوع پژوهش های کاربردی و توصیفی است. جامعه ی آماری پژوهش شرکت های تولید کننده قطعات خودرو در استان قزوین هستند. تعداد نمونه مورد مطالعه شامل 65 شرکت است.

    روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری سرشماری است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق نیز از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری با حداقل مربعات جزئی تحلیل شد. نتیجه ی فرضیه های پژوهش حاکی تاثیر همکاری با تامین کننده و خلق دانش بر عملکرد انتقال تکنولوژی دارد. تاثیر همکاری با تامین کننده بر خلق دانش تایید شد. همچنین نقش میانجی خلق دانش در ارتباط بین همکاری با تامین کننده و عملکرد انتقال تکنولوژی نیز مورد تایید قرار گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها