• تاثیر شاخص های اجتماعی و اقتصادی بیماری کووید 19 بر وضعت مالی مشاغل وابسته به صنعت گردشگری در استان گیلان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/18
    • تعداد بازدید: 270
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر شاخص های اجتماعی و اقتصادی بیماری کووید 19 بر وضعت مالی مشاغل وابسته به صنعت گردشگری در استان گیلان

    صنعت گردشگری یکی از مهمترین صنایع اقتصادی و پول ساز در دنیا شناخته شده است و مکان های جذاب گردشگری همواره در این صنعت مزایای فراوانی کسب کرده اند. استان گیلان یکی از استان هایی است که همواره از نظر مناطق گردشگری و توریستی در دسته ی مناطق توریسیتی جذاب کشور قرار دارد، اما در شیوع بیماری کووید 19 بر صنعت گردشگری این منطقه تاثیرات منفی فراوانی داشته است.

    از این رو هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر شاخص های اجتماعی و اقتصادی بیماری کووید 19 بر وضعیت مالی مشاغل وابسته به صنعت گردشگری در استان گیلان است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری داده توصیفی و بر اساس رابطه بین متغیرها از نوع تحقیقات همبستگی است.

    جامعه آماری تحقیق صاحبین مشاغل وابسته به صنعت گردشگری هستند که شامل مدیران هتل ها و مسافرخانه ها، مدیران رستوران ها، مدیران اماکن تفریحی می باشند و روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی از نوع سهمیه ای بوده است و تعداد نمونه 163 نفر می باشد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه بوده و برای بررسی دقیق تر ابزار از روایی محتوا، روایی صوری، روایی واگرا و روایی همگرا استفاده شده است که نتایج آن مورد تایید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از پرسشنامه از نرم افزارهای spss و smartpls استفاده شده است. نتیجه آزمون فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر منفی و معنی دار شاخص های اجتماعی و اقتصادی بیماری کووید 19 بر وضعیت مالی مشاغل وابسته به صنعت گردشگری در استان گیلان دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها