• پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس جو مدرسه، درگیری تحصیلی و شایستگی هیجانی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم دبیرستان زاهدشهر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/23
    • تعداد بازدید: 158
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس جو مدرسه، درگیری تحصیلی و شایستگی هیجانی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم دبیرستان زاهدشهر

    هدف از این پژوهش پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس جو مدرسه، درگیری تحصیلی و شایستگی هیجانی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم دبیرستان زاهدشهر بود. روش تحقیق این پژوهش کمی و از نوع پیمایشی بود، که به شیوه توصیفی- همبستگی صورت گرفت. جامعه ی آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر 16 تا 18 سال متوسطه دوم شهر زاهدشهر که در سال تحصیلی 99 - 98 مشغول به تحصیل بودند و تعدادشان 112 نفر بود.

    کل جامعه به عنوان نمونه انتخاب گردید. در این پژوهش 10 نفر پرسشنامه ها را تکمیل نکردند. دانش آموزان مورد بررسی پرسشنامه جو مدرسه براساس چارچوب نظریه موس (1973) ، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان (1999)، پرسشنامه شایستگی هیجانی زو و جسی (2012) و پرسشنامه درگیری تحصیلی فریدریکس (2004 ) را تکمیل کردند.

    علاوه بر آمار توصیفی از روش تحلیل رگرسیون استفاده شد. تمامی فرضیه های این پژوهش تأیید شدند. در این مطالعه جو مثبت مدرسه بیشترین رابطه (516 .) را بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان و سپس شایستگی هیجانی (255 .) ودر آخر درگیری تحصیلی (196 .) کمترین رابطه را بر خودکارآمدی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر متوسطه دوم نشان می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها