• بررسی رابطه بین مخارج سازمان تأمین اجتماعی و رشد اقتصادی در ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/11/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/11/18
    • تعداد بازدید: 178
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه بین مخارج سازمان تأمین‌ اجتماعی و رشد اقتصادی در ایران

    جای خرسندی و شکر بسیار است که در آستانه تابش پرتوهای حیات بخش اسلام بر پهنه زمین، خود را در زمانی می یابیم که اندیشه اصلاح نه تنها عبث نیس که پیمودن راه های کمال و رشد در هر بعدی از ابعاد انسانی هموار تر و شدنی تر می نماید. ضرورت گردهم آوردن علم پزشکی و سـلامت بـا سـاختار و مـدل های اقتصـادی هـدف و وظیفـه مبحـث اقتصـاد سلامت است. توسعه اقتصادی اصلی ترین عامل بهبود وضعیت سلامت مردم یـک جامعـه مـی باشـد.

    دردنیـای امـروز مهم است که برای دست اندرکاران بخش سلامت و مصرف کننـدگان خـدمات ایـن بخـش تأکیـد شـود، که عوامـل اقتصادی از جمله تعرفه ها، نرخ و قیمت خدمات سلامت بیشتر از مصرف پنی سیلین در نجات جان انسان ها مـؤثر واقـع می شود. اقتصاد سلامت به بازار مبادله خدمات سلامت و جنبـه هـای اقتصـادی در ارائـه و دریافـت خـدمات از سـوی مصرف کنندگان می پردازد. و براین نکته تاکیـد دارد کـه وقتـی توافـق متقـابلی بـین دریافـت کننـده و ارائـه دهنـده خدمات سلامت وجود داشته باشد. در این حالت هردو طرف مبادله بیشترین سود را برده اند. معمـولاًدر شـرایط حـاد که سلامتی انسان در خطر است مردم حاضـرمـی شـوند کـه هـرمبلغـی را بـرای دریافـت مراقبـت هـای پزشـکی مـی پردازند. و مردم اکثراً نمی خواهند درگیر تصمیم گیری دشوار مبادله پول با سلامتی شوند.

    مبادلات ما بین مراقبت های پزشکی و دیگر کالاها، بین گروه های متفاوت بیمـاران و انـواع متفـاوت مراقبـت، مبـاحثی می باشند که رشته اقتصاد سلامت برای پاسخگوئی به آنها طراحی شده اسـت. تضـاد و تفـاوت بـین عقایـد پزشـکان و اقتصاددانان همیشه در زمینه کاری شان وجود داشته اسـت. پزشـکان مـی خواهنـد فـارغ از مسـائل مـالی بـرای درمـان بیماری تلاش نمایند اما اگر منابع کافی برای موارد درمانی در تمـامی افـراد وجـود نداشـته باشـد، چـه کسـانی درمـان می شوند. در سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی اقتصاد مقوله مهمی به شمار می رود که البته در سازمان هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی که خود به ذات سازمانی اقتصادی نیز هست از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها