• بررسی بدیعه پردازی در افزایش یادگیری دانش آموزان درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی در مدارس پسرانه مشکین شهر در سال تحصیلی 94-93

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/11/30
    • تعداد بازدید: 222
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی بدیعه پردازی در افزایش یادگیری دانش آموزان درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی در مدارس پسرانه مشکین شهر در سال تحصیلی 94-93

    در دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی انجام شده است. طرح تحقیق از نوع نیمه آزمایشی ( پیش آزمون  - پس آزمون با گروه کنترل) است و جامعه آماری در این تحقیق کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدارس پسرانه شهرستان مشکین شهر که در سال تحصیلی 94-93 مشغول تحصیل می باشند، است.

    از بین 14 مدرسه پسرانه یک مدرسه بصورت تصادفی انتخاب شد و 87 نفر از دانش آموزان پایه ششم این مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند و پس از اجرای پیش آزمون به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند( دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل). گروه های آزمایشی به طور جداگانه(16 جلسه 45 دقیقه ای) به روش حل مسأله و بدیعه پردازی مورد آموزش قرار گرفتند و گروه کنترل با معلم خود به آموزش ادامه دادند.

    پس از طی این دوره ی آموزشی هر سه گروه مجدداً مورد پس-آزمون قرار گرفتند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون تحلیل کواریانس(ancova) استفاده گردید. با توجه با مبانی نظری و پیشینه مطالعاتی، نتایج حاصل از اجرای این آزمایش، یافته های اساسی زیر را آشکار ساخت: یادگیری دانش آموزان در آموزش با روش تدریس بدیعه پردازی نسبت به روش متداول بیشتر بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها