• چگونه توانستم دانش آموزانم را به رعایت بهداشت دهان و دندان تشویق کنم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/02
    • تعداد بازدید: 110
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم دانش آموزانم را به رعایت بهداشت دهان و دندان تشویق کنم؟

    مقدمه: رعایت بهداشت دهان و دندان تاثیر قابل توجه و انکار نشدنی در سلامت جسمی دارد. به طوری که بسیاری دندان و دهان را دروازه لذت انسان می دانند، یکی از برترین لذت‌های دنیوی توانایی مزه کردن غذاست که به دهان و دندان و سلامت آن ها بستگی دارد و چه بسا کسی که از سلام کافی در دهان و دندان خود برخوردار نیست، نمی تواند از زندگی به اندازه کافی لذت ببرد. روش: روش تحقیق مورد استفاده اقدام پژوهی است که یکی از روش‌های متداول تحقیق کیفی است و برای رفع مشکلات کلاس درس بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا نتایج آن قابل تعمیم نیست. برای جمع اوری اطلاعات بیشتر از روش مشاهده و مصاحبه استفاده گردیده است.

    هدف: تشویق دانش اموزان به رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها مهم ترین هدف این تحقیق است که برای دستیابی به این مهم اهداف جزئی تعریف شده است که تبیین چرایی ضرورت داشتن بهداشت دهان و دندان برای دانش اموزان از مهم ترین آن ها است.

    نتیجه: دانش آموزان با مسواک زدن، نخ کشیدن و دهان شویه از عوامل موثر در حفظ سلامت دهان و دندان آشنا شده‌اند و سعی می کنند به رعایت آن بپردازند، تقویت باور به این که مسواک زدن و انجام روش های حفظ سلامت بهداشت دهان و دندان مفید است برای ما بسیار حائز اهمیت بود که با توجه به مطالب بروشور توزیع شده این مهم نیز به طور واقعی دستاورد این پژوهش می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها