• کاربرد فناوری های نوین در تعلیم و تربیت

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/03
    • تعداد بازدید: 220
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    کاربرد فناوری های نوین در تعلیم و تربیت

    عصر حاضر را باید تلفیقی از ارتباطات و اطلاعات دانست. عصری که بشر در آن بیش از گذشته خود را نیازمند به داشتن اطلاعات و برقراری ارتباط برای کسب اطلاعات مورد نیاز می باشد. امروزه با در اختیار داشتن فناوری اطلاعاتی و ارتباطی مختلف و پیشرفته، امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از بیش میسر گردیده است. افراد در هر کجا که باشند می توانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه ای دریافت می کنند.

    اما بی شک- بیشترین تاثیر پدید آمدن فناوری اطلاعاتی و ارتباطی برمحیط‌های آموزشی بوده است. ظهور فناوری جدید اطلاعات و نفوذ آن در زوایای مختلف زندگی بشری، موجب بروز تحول شگرفی در مناسبات حاکم بر جامعه بشری شده است که از ان به عنوان انقلاب اطلاعات یاد می شود. با ظهور و توسعه (فناوری اطلاعات)، روند تحولات جهانی، با شتاب بیشتر با محوریت عنصر اطلاعات و دانایی، در حال گسترش است.

    به خصوص این که بیش از یک دهه است، به عرصه ی تعلیم و تربیت پا نهاده و نظام های آموزشی و محیط های تحصیلی را نیز به چالش  فراخوانده است. در این مقاله  ضمن اشاره به تعریفی از فناوری اطلاعات و تاریخچه و اهمیت آن درزندگی و بخصوص آموزش به برخی از قابلیت های آن در تدریس از قبیل اینترنت، پست الکترونیک، و نقش آنان در تبادل تجربیات و افکار، کتاب های الکترونیک و تحول که در عرصه تحقیقات و دسترسی به منابع ایجاد کرده‌اند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها