• نقش آموزش و پرورش توسعه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/04
    • تعداد بازدید: 117
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    نقش آموزش و پرورش توسعه

    نهاد آموزش و پرورش، در هر معنا و مفهومی که بکار ‌رود، می‌تواند وسیله لازمی باشد جهت پیشرفت هر تحول دریک جامعه و بخصوص تحولی که در شئون مختلف اجتماعی بکار رفته و سیاست زندگی جمعی را استحکام می‌بخشد. از این روست که تعلیم و تربیت می‌تواند در قالب مفهوم یک نیاز و لازمه‌ی بقای هر جامعه‌ای قلمداد شود. مقاله حاضر به بررسی نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان، انسانی آموزش و پرورش، معلم در آموزش و پرورش، ویژگی‌های یک معلم و شخصیت و تعادل روانی معلم می پردازد.

    معلم و دانش آموز دورکن مهم و اساسی آموزش و پرورش هستند. معلم برای موفقیت در کار خود نه تنها باید تلاش کند تا دانش آموزان خود را بهتر بشناسد و به نیازهای آنان پی ببرد، بلکه باید خود را نیز بشناسد و از نیازها و آرزوهای خود آگاه باشد و ضمن پیدا کردن نقاط ضعف خود درصدد رفع و بهبود آنها برآید. گاهی دیده می‌شود، که پس از دریافت مدرک تحصیلی و پایان دوره کارآموزی معلمان رابطه‌ی خود را با کتاب و مطالعه قطع می‌کنند و همان معلومات قبلی خویش را به دانش آموزان انتقال می‌دهند، با این تصور که به هدف خود رسیده‌اند.

    غافل از این که آغاز به تدریس برای آنها باید آغاز یادگیری باشد و پیوسته خود را به فراگیری مطالب تازه ملزم سازند. معلم باید همیشه از خود و کاری که می‌کند ارزشیابی به عمل آورد. بدین منظور رابطه‌اش باید با سایر معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها و اجتماع برقرار باشد تا به نیازهای آنها پی ببرد، هدف‌های آموزشی را با در نظر گرفتن این نیازها دنبال کند و در صورت عدم رضایت از نتایج کارخود درصدد تغییر و اصلاح نواقص برآید. معلم باید همیشه این پرسش برایش مطرح باشد که چه می‌کند؟ چرا چنین می‌کند؟ چگونه می‌تواند بهتر به هدف برسد و آیا در کارش موفق است یا خیر؟

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها