• بررسی رابطه بین خودکارآمدی اجتماعی و هوش معنوی با شادکامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/09
    • تعداد بازدید: 110
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه بین خودکارآمدی اجتماعی و هوش معنوی با شادکامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری

    هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خودکارآمدی اجتماعی و هوش معنوی با شادکامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بوده است. روش تحقیق این پژوهش کاربردی و از نوع همبستگی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه های استاندارد بوده که متغیرهای خودکارآمدی اجتماعی، هوش معنوی و شادکامی را پوشش می دهد و روایی آنها نیز از طریق آلفای کرونباخ به دست آمده است.

    جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری می باشند. که تعداد آنان برابر با گزارش معاونت آموزشی دانشگاه حدود 3000 نفر اظهار شده است. در این تحقیق برای تعیین حجم نمونه از جدول کرچسی و مورگان مورد استفاده گردید که از این تعداد نمونه برابر با 341 نفر می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی سهمیه ای  انتخاب شده اند.

    برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد که در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی، داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. آمار توصیفی شامل جداول توزیع آماری و نمودارهای ستونی بوده است. در بخش آمار استنباطی از آزمون های پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین خودکارآمدی اجتماعی و هوش معنوی با شادکامی دانشجویان مورد بررسی رابطه معناداری وجود داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها