• مقایسه اثربخشی الگوی چندمحوری شفیع آبادی با نظریه تیپ شناسی هالند بر تغییر هویت مغشوش دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر کرمانشاه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/09
    • تعداد بازدید: 150
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقایسه اثربخشی الگوی چندمحوری شفیع آبادی با نظریه تیپ شناسی هالند بر تغییر هویت مغشوش دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر کرمانشاه

    این پژوهش به منظور مقایسه اثربخشی الگوی چند محوری شفیع آبادی با نظریه تیپ شناسی هالند بر تغییر هویت شغلی مغشوش دانش آموزان دبیرستانی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر کرمانشاه تشکیل داده اند. روش نمونه گیری از نوع خوشه ای یک مرحله ای بوده و افراد به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل قرار گرفته اند.

    ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه هویت شغلی دیلاس بوده است. این پژوهش به صورت طرح نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل اجرا شده است. نتایج تحلیل کواریانس نشان می دهد که  آموزش هویت شغلی مبتنی بر هر دو دیدگاه با سطح معناداری 0.05 و f=4.22 بر تغییر هویت شغلی مغشوش دانش آموزان و تبدیل آن به هویت موفق موثر بوده است.

    اما استفاده از آزمون تعقیبی lsd برای مقایسه میانگین ها نشان داد که آموزش الگوی چند محوری شفیع آبادی  نسبت به  نظریه تیپ شناسی هالند به میزان بیشتری بر تغییر هویت مغشوش دانش آموزان و تبدیل آن به هویت شغلی موفق موثر بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها