• چیستی طراحی آموزشی و نقش آن در فرآیند تحصیل و یادگیری دانش آموزان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/09
    • تعداد بازدید: 511
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چیستی طراحی آموزشی و نقش آن در فرآیند تحصیل و یادگیری دانش آموزان

    هدف از انجام این پژوهش بررسی چیستی طراحی آموزشی و نقش آن در فرآیند تحصیل و یادگیری دانش آموزان است. تحصیل و تدریس از جمله مولفه های بسیار مهم و تاثیر پذیر در رشد هر جامعه ای می باشند که عوامی مختلفی با توجه به ماهیت این موضوع در آن تاثیر گذار می باشند یکی از این مولفه ها مهم معلمان و اقدامات و تصمیماتی است که توسط معلم در جهت رسیدن دانش آموزان به اهداف مطلوب انجام می گیرد را شامل می شود در این میان و  عوامل مختلفی که به صورت های مختلف در این مسیر نقش ایفا می کنند نمی توان جایگاه و نقش طراحی آموزشی را نادیده گرفت که قبل از شروع فرآیند تحصیل توسط معلمان برنامه ریزی و طراحی می شود و با این فرآیند در واقع معلمان همه ی شرایط را برای یادگیری بهتر به کار می بندد.

    این مقاله با روش علمی_مروری(کتابخانه ای)انجام گرفته شده است و در تهیه ی آن از انواع مقالات، کتاب ها، مجلات و‌... معتبر استفاده شده است. یافته های این مقاله حاکی از آن است که طراحی آموزشی از جمله موارد مهم و اساسی در آموزش و پرورش و به طور کلی در  بهبود تدریس و فرآیند یادگیری است با این وجود با توجه به ماهیتی که دارد باعث ایجاد نوع آمادگی در معلمان و به طور کلی یک تصویر کلی از شرایط موجود را قبل از ورود به محیط آموزشی و کلاس برای معلمان ایجاد می کند تلاش می کند آن ها را با استفاده از همه ی ابزارها و امکانات آموزشی که موجود است بهترین تصمیم و نتیجه گرفته شود و در نتیجه این برنامه ریزی معلمان را در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان و به دنبال آن در پیشرفت جوامع و رسیدن به اهداف تعیین شده توسط آموزش و پرورش کمک می کند.

    نتیجه ی کلی که از این مقاله گرفته می شود عبارت است معلمان در شرایطی می توانند به شرایط مناسب از مدیریت کلاس درس دست یابند که خود قبل از هر اقدامی به طراحی منلسب از نوع موضوع، محتوای درسی، تفاوت های فراگیران، ابزارهای موجود، تهیه ی امکانات، زمان و روش تدریس انتخابی خود دست یابند و قبل از ورود به کلاس درس آن ها را تهیه کرده باشند تا با طراحی مناسب به شرایط مطلوب دست یابند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها