• مروری بر روش های نوین تدریس در آموزش و پرورش

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/11
    • تعداد بازدید: 170
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مروری بر روش های نوین تدریس در آموزش و پرورش

    مقدمه: امروزه آموزش یکی از مسائل بسیار مهم نظام های تعلیم و تربیت است. منظور از آموزش، فرآیند دو سویه یاددهی-یادگیری اطلاعات، مهارت ها و نگرش های مثبت درباره ی موضوعی است که متناسب با گروه سنی خاص و در شرایط زمانی معین به اجرا در آمده است. در تمدن و فرهنگ های مختلف، یکی از مسائل اساسی که در حال حاضر نظام های آموزشی با آن رو به روست، بحث ایجاد نوآوری و تغییر در روش های تدریس است که می تواند در متناسب سازی محتوا و روش های آموزشی با زندگی دوره بزرگسالی نقش مهمی ایفا نمایند.

    روش بررسی: کلیه منابع در دسترس با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در این مقاله مروری آورده شده است. تحلیل و ارزیابی: یکی از هدف های آموزش و پرورش کنونی این است که فراگیران را یاری کند تا بتوانند از دانش خویش به طور موثر استفاده کنند و از آن جا که عمر هر رشته دانش بشری دائماً کوتاه تر گشته و قواعدی نوین مستمراً جای آن ها را می گیرند.

    لذا فراگیران باید به دانش و مهارت های فراگیری مجهز باشند تا هیچگاه در تنگنا قرار نگیرند. تدریس یکی از ابزار های مهم یادگیری است که با به کارگیری روش های نوین تدریس می توان یادگیری را تسهیل نمود. البته هیچ یک از روش های تدریس فی نفسه خوب یا بد نیستند بلکه نحوه و شرایط استفاده از آن هاست که باعث قوت یا ضعفشان می شود.

    بحث و نتیجه گیری: آینده ی که امروز پیش بینی می شود بالاخره از راه خواهد رسید، اگر بدانیم، می خواهیم فرزندان آینده چگونه باشند، می توانیم بر آن ها تاثیر بگذاریم. بدیهی است شناخت و بهره گیری از روش های نوین تدریس از مسائل بسیار مهمی است که باید به آن همت گماشت و کلاس های درسی را از کهنگی گذشته بیرون آورد و از حالت کلیشه ای و شفاهی به سمت روش های نوین سوق داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها