• بررسی رابطه استفاده از بازی های رایانه ای باپرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهرستان زنجان (محله کوی فرهنگ)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/12
    • تعداد بازدید: 188
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه استفاده از بازی های رایانه ای با پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهرستان زنجان (محله کوی فرهنگ)

    همه روزه شاهد و تبلیغات بسیاری هستیم که در مورد ارتباط بین بازی های رایانه ای و خشونت بین جوانان و نوجوانان بحث می کند. اما سوالی که مطرح است این است که آیا این نظریه بر پایه اطلاعات علمی است و یا یک باور و اتهام است؟ بازی های رایانه ای می تواند اثرات مثبتی مانند تکامل شخصیت و رفتار، پرورش استعداد ها، ایجاد خلاقیت، پرورش تمرکز و دقت، افزایش بهره هوشی، گسترش جهان بینی، تقویت ذوق هنری، آموزش مفاهیم پیچیده، انتقال فرهنگ و غیره را به همراه داشته باشد.

    ولی به دلایلی مانند: عدم آموزش صحیح به کودکان و نوجوانان، معرفی بازی های رایانه ای و انواع آن به طور غیر صحیح، آشنا نبودن کاربران به زبان رایانه و ... اهداف بازیهای رایانه ای به درستی شناخته نشده است و کودکان و نوجوانان در عمل به سمت بازی هایی سوق داده شده اند که اثرات زیان باری داشته است.

    متخصصان اثرات مخرب زیادی برای بازی ها رایانه ای برشمرده اند. مثلا افروز می نویسد: مشاهده شده است که با جایگزینی بازی های الکترونیکی و رایانه ای، روحیه جمع گرایی به سرعت ضعیف شده و به سست شدن روابط خانوادگی، بی حوصلگی، پرخاشگری و بی قراری در کودکان و نوجوانان انجامیده است پس باید بگوییم نظرات مختلف و مخالف زیادی در این زمینه وجود دارد که در مورد آنها در این ماله بحث خواهیم کرد.

    حال این سؤال پیش می آید که؛ بازیهای رایانه‌ای و میزان استفاده دانش‌آموزان از آن بر ابعاد رفتارهای پرخاشگرانه دانش‌آموزان مؤثر است؟ با استفاده از شواهد و استنادات می خواهیم بررسی نماییم که بازی های رایانه ای چه تاثیری می تواند بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد؟

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها