• بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت با تعارض نوجوان با والدین و شادکامی در دانش اموزان دوره اول دبیرستان ناحیه یک استان یزد

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/14
    • تعداد بازدید: 216
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت با تعارض نوجوان با والدین و شادکامی در دانش اموزان دوره اول دبیرستان  ناحیه یک استان یزد

    رشد روزافزون و عوارض ناگواری که اعتیاد به اینترنت به همراه دارد باعث شده که از آن به عنوان اعتیادی که سر آمد همه اعتیادهای رفتاری است یاد شود. در حال حاضر استفاده از اینترنت رو به گسترش است دامنه مشکلات روانشناختی با استفاده نامناسب از اینترنت به خصوص در میان نوجوانان زیاد گزارش می شود.

    پژوهش حاضر از جمله پژوهش های همبستگی که با هدف رابطه بین اعتیادبه اینترنت با تعارض نوجوان با والدین و شادکامی انجام گرفت. جامعه آماری دانش اموزان چندین مدرسه غیر انتفاعی دوره اول دبیرستان ناحیه یک استان یزد که جمعا 250 نفر بودند که به استفاده از نمونه گیری خوشه ای و فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 150 نفر دانش اموزان از اعضای جامعه مورد نظر به عنوان نمونه انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته اند با استفاده از پرسشنامه های تست اعتیاد به اینترنت یانگ و پرسشنامه تعارض والد – فرزند توسط فاین، جی مورلند و اندرشوبل، پرسشنامه شادکامی آکسفورد که به طور همزمان به افراد مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته های تحقیق رابطه بین سه متغیر اعتیاد به اینترنت و تعارض بین والدین و شادکامی در بین پاسخگویان را نشان می دهد. همچنین نتایج آماری از امار توصیفی نظیر فراوانی، میانگین، و ازمون همبستگی pearson,test استفاده شد و نشان داد که بین اعتیاد به اینترنت و تعارض بین والدین و نوجوان رابطه وجود دارد یعنی هرچقدر اختلاف و تعارض بین نوجوان و والدین بیشتر باشد که به همراه تنهایی و حس نارضایتی و ناشادکامی است که منجر به اعتیاد به اینترنت می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها