• پاسخ به سه پرسش اساسی در مورد رویکرد تلفیق برنامه درسی در مقطع متوسطه و تفاوت آن با آموزش میان رشته ای

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/14
    • تعداد بازدید: 136
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پاسخ به سه پرسش اساسی در مورد رویکرد تلفیق برنامه درسی در مقطع متوسطه و تفاوت آن با آموزش میان رشته ای(ترجمه و تلخیص)

    هدف از این مقاله پاسخ به سه پرسش اساسی در مورد رویکرد تلفیق برنامه درسی در مقطع متوسطه و تفاوت آن با آموزش میان رشته ای است. اهداف آموزش متوسطه لزوماً گسترده و بی شمار است. هدفی که مورد پذیرش عموم قرار گرفته، دستیابی به محتوای علوم پایه، به عنوان یک مسئولیت مداوم در این دوره تحصیلی است.

    اما آموزش سطح متوسطه از آنجایی که در دوران نوجوانی و رشد دانش آموز اتفاق می افتد، مسئول پاسخگویی به تعدادی از نیازهای شخصی و اجتماعی او نیز هست، نیازهایی که برای دستیابی به اهداف واقعی و پایدار آموزش برای بهتر زیستن نمی توان آنها را نادیده گرفت.

    دشواری تحقق این وظایف تکاملی، تحت برنامه آموزشی مرسوم و سنتی به طور گسترده ای شناخته شده است به طوری که معلمان، دروس و موضوعات پایه را به دانش آموزان تدریس می کنند و فرصت کافی در اختیار ندارند تا در دو مورد از اولویت های زندگی دانش آموزان 10 تا 14 ساله یعنی  گسترش روابط اجتماعی یا شناسایی تغییراتی که در دوران بلوغ روی نوجوانان ایجاد می شود، به آنها کمک کنند.

    لذا رویکرد تلفیق برنامه درسی از اصول آموزش سطح متوسطه مورد ملاحظه قرار گرفت. این رویکرد از برنامه درسی اکتشافی، مرتبط، یکپارچه و معنی دار برای نوجوانان حمایت می کند. جان دیویی در ابتدای قرن بیستم نوشتن درباره اهمیت متعادل سازی سه منبع برنامه درسی، موضوعات مدرسه( نیازهای منحصر به فرد یادگیرنده از نظر رشد و پیشرفت) و خواسته های شهروندان در یک جامعه دموکراتیک، را آغاز نمود.

    وی تأکیده داشته است که یادگیری باید روی آن دسته از مسائل اجتماعی متمرکز باشد که برای جوانان اهمیت دارند و موضوعات آموزشی باید به آنها در درک و حل این مسائل کمک کنند. یادگیری این موضوعات برای دانش آموزان ضروری است و زیرا آنها را برای حل مشکلات در قامت شهروندان حاضر در صحنه، آماده می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها