• چگونه توانستم علاقه ی دانش آموزان را به درس فارسی افزایش دهم و باعث پیشرفت آنها شوم؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/14
    • تعداد بازدید: 296
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم علاقه ی دانش آموزان را به درس فارسی افزایش دهم و باعث پیشرفت آنها شوم؟

    اینجانب مشکات نادری بنی، دانشجوی ترم 6 کارشناسی علوم تربیتی(گرایش آموزش ابتدایی)، مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، مرکز شهید رجایی اصفهان هستم. در نیمسال دوم تحصیلی1399-1400، اقداماتی را در جهت رفع مشکلات املایی دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی مدرسه شهید زهرا توکلی بهارستان انجام دادم.

    در این فعالیت ها سعی بر این بوده تا توانایی دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی در املا  ارتقا یابد و راهکارهای خلاقانه جهت تدریس املا و فعالیت های مربوط به آن به دانش آموزان ارائه گردد. پژوهش حاضر از لحاظ نوع پژوهشی کاربردی بوده و در آن از روش اقدام پژوهی استفاده شده است.

    جهت جمع آوری اطلاعات، از مشاهده، مصاحبه، و نظرخواهی از کارشناسان آموزش ابتدایی استفاده گردید. سپس پس از جمع‌آوری شواهد، شواهد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ راه حل های پیشنهادی مناسب ارائه گردید و در انتها راه‌حل‌های انتخابی در کلاس اجرا شد.

    علل مشکلات دانش آموزان در درس فارسی: عدم درک صحیح از اهمیت درس ادبیات و زبان  فارسی، عدم انگیزه در نوشتن تکالیف و املا، نداشتن توجه و تمرکز، کمبود محتوای مربوط به فارسی متناسب با علایق دانش آموزان، عدم یادگیری برخی مطالب پایه از مقاطع قبل و خسته کننده بودن فعالیت های مربوط به این درس، تشخیص داده شد.

    نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان داد، با استفاده از روش های خلاقانه و متناسب با روحیه و علایق دانش آموزان، و به کارگیری روش هایی که بیشتر جنبه بازی و مشارکت گروهی را دارند، می توان دانش آموزان را به درس فارسی علاقه‌مند کرد و مشکلات آنها را در املا، بند نویسی و  روخوانی برطرف نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها