• چگونه توانستم اضطراب و استرس شکیبا در امتحانات را بهبود ببخشم ؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 118
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم اضطراب و استرس شکیبا در امتحانات را بهبود ببخشم ؟

    هدف از اقدام پژوهی و پژوهش هاى آموزشى، توصیف شرایط یا پدیده هاى مربوط به نظام آموزشى می باشد. با استفاده از اقدام پژوهى مى توان موقعیت هاى مربوط به اقدام ها و عملیات آموزشى را مشخص کرد و در بهبود آن کوشید. در اقدام پژوهى، هدف معلم  پى بردن به روابط پدیده ها و یا ـ به اصطلاح ـ متغیرها است.

    هدف تحقیق، بررسی علل وآثار اضطراب دانش آموزان پایه یازدهم، ناحیه یک آموزش وپرورش شهر بندرعباس در مواجهه با امتحانات همه دروس به خصوص درس دینی در سال تحصیلی 99-98 با فراوانی 29 نفر  انجام شده است. اهمیت و ضرورت مسئله اضطراب و تشویش بیش از حد یکی از دانش آموزان در مواجهه با امتحانات اعم از شفاهی یا کتبی بوده است.

    به همین سبب تأمّل من را برانگیخت و من را به سوی بررسی این موضوع و علل و آثار آن سوق داد. روش تحقیق توصیفی از نوع اقدام پژوهی بود. بر این اساس به منظور کسب داده های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: کتاب ها، مجلات، مشاهدات در کلاس و مطالعه و بررسی چکیده اقدام پژوهی های قبلی مرتبط با موضوع بهره گرفتم تا بتوانم این موضوع را ریشه یابی نمایم. بنابراین با اطلاعات به دست آمده از طرق یاد شده به نتایجی رسیدم و با استفاده از آن ها به درمان دانش آموز مورد نظر اقدام نمودم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها