• روایتی از تجربیات یک معلم ابتدایی از مدیریت کلاس آنلاین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 212
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    روایتی از تجربیات یک معلم ابتدایی از مدیریت کلاس آنلاین

    هدف از پژوهش حاضر، واکاوی تجربیات یک معلم ابتدایی درمورد مدیریت کلاس های آنلاین است. این پژوهش، تحقیقی کیفی با رویکرد روایت پژوهی است و ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته می باشد. مصاحبه با یک معلم ابتدایی دارای 16سال سابقه کاری انجام شد.

    با توجه به تعطیلات و فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا، این مصاحبه به صورت غیرحضوری و از طریق نرم افزار واتس اپ انجام شد. برای تحلیل داده ها از روش کیفی کدگذاری و مضمون یابی استفاده شد که نتیجه آن دست یافتن به 45 کد باز، 17 کد محوری(مقوله) بود و نهایتا با دسته بندی مقوله ها و کشف روابط بین آن ها، تعداد 6 کد گزینشی به دست آمد.

    یافته ها نشان داد معلم می تواند از راهکارهایی نو وبه روز برای اداره کلاس خوداستفاده کند. بکارگیری راهکارهای ایجاد انگیزه و جلب توجه در کلاس های آنلاین با شیوه های مختلف می تواند در اداره کلاس مؤثر باشد. همچنین پاسخدهی صبورانه به والدین وارتباط درست ومناسب با آن ها درکنترل کلاس نقش دارد زیرا والدین یکی از عوامل مهم در کنترل فرزندانشان در شرایط مجازی هستند.

    ایجاد کتابخانه مجازی، بیان قوانین کلاسی در شروع سال تحصیلی و ارسال کارت های پستال برای ایجاد شادی وانگیزه در دانش آموزان نیز از عوامل تاثیرگذار در برگزاری کاربردی و مثمرثمر کلاس های آنلاین است. دراین رابطه پییشنهاد می شود کارگاه های آموزشی برای ارائه راهبرهای مدیریتی برای معلمان تدارک دیده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها