• مقایسه حوزه تربیت و یادگیری حکمت و معارف اسلامی با ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 262
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقایسه حوزه تربیت و یادگیری حکمت و معارف اسلامی با ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی

    برنامه درسی ملی به عنوان یکی از زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین و به منزله نقشه جامع یادگیری، زمینه ایجاد تحول همه جانبه، گسترده و عمیق در مفاهیم و محتوای آموزشی را فراهم می آورد. این برنامه تحول آفرین با تدارک فرصت های تربیتی متنوع و جامع، در صدد است تا امکان کسب شایستگی های لازم جهت درک و اصلاح موقعیت بر اساس نظام معیار اسلامی توسط دانش آموزان را میسر سازد و آنان را برای تکوین و تعالی پیوسته هویت خویش تا دستیابی به مراتبی از حیات طیبه یاری رساند.

    سند برنامه درسی ملی شامل حوزه های یازده گانه تربیت و یادگیری می باشد که این حوزه ها، حدود محتوایی، روش‏ ها، فرایندها و عناصر کلیدی یادگیری را روشن می سازد. این حوزه ها با یکدیگر ارتباط دارند.

    در راستای این هدف پژوهشگر در صدد پاسخگویی به این سوال بوده است که حوزه ی تربیت و یادگیری حکمت و معارف اسلامی با ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی چه تناسبی دارند؟ پژوهش حاضر با استفاده از روش کمی و از منابع کتابخانه ای استفاده شده است.

    نتایج و بررسی و مقایسه ی حوزه تربیت و یادگیری حکمت و معارف اسلامی با ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی نشان می دهد که بیشترین فراوانی و درصد مربوط به مولفه ی عقلانیت محوری است. به عبارتی حوزه تربیت و یادگیری حکمت و معارف اسلامی بر عقلانیت محوری تمرکز دارد و از بین مباحثی که در ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی مطرح شده است عقلانیت محوری جایگاه برجسته ای دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها