• راه های پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان ابتدایی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 259
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    راه های پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان ابتدایی

    هدف از نگارش مقاله حاضر بررسی راه های پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان مقطع ابتدایی به روش کتابخانه ای می باشد؛ چرا که تفکر موهبتی است که به انسان به عنوان اشرف مخلوقات داده شده است و یکی از اقسام آن، خلاقیت است که اثرات شگرفی بر زندگی دیگران و البته خود فرد دارد.

    باتوجه به دنیای در حال تغییر و تحول امروزی، دانش آموزان احتیاج دارند برای مواجهه با مشکلات روزمره، تفکر خلاق و عملکرد خلاقانه را بیاموزند تا بتوانند برای زندگی در جامعه آماده شوند. اگر انسان بخواهد برای پاسخگویی به نیازهای خود در شرایط جدید از راه حل های قدیمی استفاده کند در نهایت روزی فرا می رسد که راه حل های کهنه پاسخگوی شرایط جدید نخواهند بود و در این صورت بقای انسان به مخاطره می افتد و افراد و جوامعی که نتوانند برای مسائل جدید خود راه حلی خلاقانه بیابند محکوم به فنا هستند.

    تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که خلاقیت را می توان به افراد به ویژه کودکان و نوجوانان آموزش داد؛ واقعیت این است که همه با این استعداد پا به این دنیا می گذارند و این آموزش و تجربه است که می تواند زمینه شکوفایی و غنا بخشیدن هر چه بیشتر به این استعداد را فراهم کند. مدرسه به عنوان بهترین محل برای آموزش تفکر خلاق و معلم به عنوان مهم ترین شخص می توانند با به کارگیری شیوه های نوین، این استعداد خدادادی را در آن ها بپرورانند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها