• بررسی مقایسه ای ارزیابی توده های پستانی به وسیله یک روش تشخیصی جدید (breast light) و ماموگرافی در زنان بالای چهل سال مراجعه کننده به کلینیک های منتخب شهر خرم آباد در سال 1399

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/22
    • تعداد بازدید: 150
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی مقایسه ای ارزیابی توده های پستانی به وسیله یک روش تشخیصی جدید (breast light) و ماموگرافی در زنان بالای چهل سال مراجعه کننده به کلینیک های منتخب شهر خرم آباد در سال 1399

    سرطان پستان هرساله جان زنان بسیاری را در سراسر جهان تهدید نموده بطوری که طبق آمار، میزان سرطان پستان در کشورهای  درحال توسعه به سرعت در حال رشد است. در کشور ایران، شیوع سرطان پستان در زنان 1 / 23 مورد در هر 100 هزار زن بوده بطوری که شایع ترین سرطان در میان زنان ایرانی می باشد. تومورهای پستان به ویژه انواع سرطانی، معمولاً بدون علامت بوده و توسط بیمار و یا از طریق معاینه فیزیکی یا غربالگری ماموگرافی کشف می شوند.

    در حال حاضر، ماموگرافی به عنوان یک استاندارد طلایی برای تشخیص زودرس سرطان پستان در مراحل اولیه در نظر گرفته می شود که عوارض و مرگ ومیر ناشی از سرطان را کاهش می دهد. حساسیت ماموگرافی به عنوان یک روش غربالگری تحت تأثیر عواملی ازجمله سن، تراکم پستان، عمق تومور یا ضایعات و توده بدنی قرار می گیرد که باعث نتایج منفی کاذب می شود.

    عواملی مانند بالا بودن هزینه انجام ماموگرافی، دردناک بودن، نداشتن دانش کافی و ترس از انجام این روش و خطر اشعه، به عنوان موانع استفاده از ماموگرافی مطرح شده است. اگرچه ماموگرافی یکی از روش های تشخیصی برای سرطان پستان است، ولی در سالهای اخیر روشهای تشخیصی دیگری اند که دارای نتایج متفاوتی از نظر صحت تشخیصی مانند استفاده از دستگاه برست لایت، ترموگرافی و ... برای در غربالگری سرطان مطرح شده می باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم