• تجربیات زنان باردار در طول پاندمی covid-19 (کرونا ویروس) در استان کرمانشاه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/22
    • تعداد بازدید: 157
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تجربیات زنان باردار در طول پاندمی covid-19 (کرونا ویروس) در استان کرمانشاه: یک مطالعه کیفی

    با توجه به گسترش و تاثیر کووید 19 در جهان و ایران که منجر به ترس، استرس و اضطراب در افراد می شود این روند به ویژه در زنان باردار در معرض خطر بیشتر می شود زیرا آن ها نگران ایمنی خود و جنین هستند. در مطالعه ما، نگرانی ها، مشکلات و نگرش های زنان باردار مرتبط با بیماری کوید 19 در فرآیند همه گیری با بحث هایی براساس تجربیات فردی آن ها و با افزایش آگاهی ماماها و پرستاران در مورد آنچه زنان باردار در این فرآیند تجربه می کنند مشخص می شود.

    در این تحقیق از تحلیل محتوا به عنوان الگوی مطالعه کیفی استفاده می شود. با توجه به قوانین انزوای اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا، قرار شد مصاحبه با زنان باردار از طریق تلفن همراه انجام شود. این مطالعه با 10 زن باردار تکمیل شد. در نتیجه تحلیل محتوای مصاحبه ها، 3موضوع اصلی و 6موضوع فرعی شناسایی شد.

    موضوعا شناسایی شده به شرح زیر بود: (1) عدم درک جدیت و ترس از ناشناخته بودن ویروس، (2) بیماری همه گیر کرونا و اختلال در مراقبت های معمول دوران بارداری (3) اختلال در روال ها و زندگی اجتماعی. هر موضوع لزوما به طور جداگانه مورد بحث قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان می دهد که همه گیری ویروس کرونا پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد اضطراب، ناملایمات و ترس دارد که تأثیر عاطفی منفی بر افراد باردار دارد. ایجاد آگاهی برای ماماها و پرستاران نه تنها در مورد سلامت جسمانی زنان باردار، بلکه در مورد سلامت روانی آنها و در صور لزوم همکاری با کارشناسان بهداشت روان مفید خواهد بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم