• بررسی و شبیه سازی عددی عملکرد استراتژی سیستم انتقال قدرت پیوسته cvt و انتقال قدرت اتوماتیک در خودروهای مشابه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/23
    • تعداد بازدید: 128
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی و شبیه سازی عددی عملکرد استراتژی سیستم انتقال قدرت پیوسته cvt و انتقال قدرت اتوماتیک در خودروهای مشابه

    در این مقاله هدف بررسی بازده سیستم انتقال قدرت بدون مرحله  cvt و اتوماتیک در شرایط مشابه و تشریح عملکرد سیستم های مذکور و شبیه سازی مدل دینامیکی خودرو تحت نرم افزار کارسیم، تخمین شاخص نرخ مصرف سوخت و آلایندگی های خروجی در سیکل مشترک داخل شهر و بزرگراه با نرم افزار ادویزر تحت نرم افزار متلب می باشد.

    سیستم های انتقال قدرت نصب شده در خودروی سواری سدان در شرایط ابعادی دینامیکی و سینماتیکی کاملا مشابه و توان موتور 170 کیلو وات عمل می کنند. با توجه به این امر که پارامترهای شاخص مصرف سوخت و شتاب گیری در جهت عکس یکدیگر بوده، لذا بهینه بودن این مقادیر از اهداف مهم طراحی و عملکرد مناسب خودرو به شمار رفته و این طرح میزان بازده و توانایی سیستم های انتقال قدرت ذکر شده را تحت شرایط ثابت مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

    نتایج خروجی از نرم افزار بیانگر راندمان بالا و عملکرد مناسب گیربکس بدون مرحله cvt و تفاوت چشمگیر در پارامترهایی مانند شتاب گیری، قابلیت شیب روی با سرعت ثابت، صرفه جویی در مصرف سوخت تحت سیکل شهری و بزرگراه و به دنبال آن کاهش آلایندگی های خروجی از اگزوز و بهبود سطح کیفی سواری و هندلینگ خودرو می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها