• مروری بر سیستم های ذخیره سازی انرژی در سیستم های قدرت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/23
    • تعداد بازدید: 125
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    مروری بر سیستم های ذخیره سازی انرژی در سیستم های قدرت

    انرژی همچنان یک مؤلفه کلیدی برای توسعه جهانی است. با توجه به نوسانات قیمت نفت، کاهش منابع سوخت فسیلی، گرمایش جهانی و آلودگی محلی، تنش های ژئوپلیتیکی و رشد تقاضای انرژی، توجه به انرژی های جایگزین، انرژی های تجدیدپذیر و استفاده مؤثر از سوخت های فسیلی بسیار مهمتر از هر زمان دیگری در تاریخ شده است.

    بازارهای فعلی و آتی سوخت های فسیلی در معرض تغییرات بی ثبات قیمت نفت و گاز طبیعی هستند. بحران ها و درگیری های انرژی/محیط زیست ملی و بین المللی با هم ترکیب می شوند تا یک تغییر پارادایم چشمگیر از سوخت های فسیلی به سوخت های مطمئن، پاک و کارآمد ایجاد کنند.

    در این میان، منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی های بادی و خورشیدی نمی توانند به طور پیوسته توان تولید کنند، زیرا نرخ تولید توان آنها با فصول، ماه ها، روزها، ساعت ها و غیره تغییر می کند. همه این چالش ها مستلزم استفاده از نوعی دستگاه ذخیره سازی برای توسعه راه حل های عملیاتی سیستم قدرت است.

    به همین منظور در این مقاله، مروری به روز شده از وضعیت فناوری و تأسیسات چندین سیستم ذخیرهسازی انرژی ارائه شده و ویژگی های مختلف آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها