• بررسی فناوری های نوین در ساختمان های سبز در راستای توسعه پایدار

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/23
    • تعداد بازدید: 246
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی فناوری های نوین در ساختمان های سبز در راستای توسعه پایدار

    با توجه به مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان استفاده از فناوری های نوین، منجر به بالاتر رفتن بازده و جلوگیری از هدر رفتن انرژی در بخش ساختمان خواهد شد از این رو، توجه هر چه بیشتر به استفاده از این تکنولوژی ها الزامی بوده و سبب کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی خواهد شد.

    در همین راستا پژوهش های جدید، منجر به تعریف رویکرد جدیدی از ساختمان ها با عنوان ساختمان های سبز شده است، که در یک تعریف ساده به ساختمان هایی اطلاق می شود که میزان مصرف انرژی در آن با استفاده از تکنولوژی های گوناگون تا حد زیادی نسبت به ساختمان های معمول کاهش یافته و مصرف انرژی اولیه آن ها نیز با استفاده از منابع تجدیدپذیر و پاک موجود تامین می شود.

    در پژوهش حاضر، با توجه به اهمیت مباحث انرژی، محیطی و اکولوژیکی در بحث رشد و توسعه شهری به بررسی تاثیر ساختمان های سبز و تکنولوژی های موثر در این ساختمان ها پرداخته شده است. و در پایان این نتیجه حاصل شد که استفاده از این تکنولوژی ها با توجه به کمبود منایع انرژی در آینده و اهمیت به کار گیری مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، می تواند نقش مهمی را در کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و افزایش کیفیت ساخت ایفا نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها