• تاثیر درمان شفقت به خود بر کمال گرایی ناسازگار و انتقاد از خود

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/25
    • تعداد بازدید: 195
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تاثیر درمان شفقت به خود بر کمال گرایی ناسازگار و انتقاد از خود: مطالعه مروری

    کمال گرایی به عنوان یک ویژگی شخصیتی تعریف می شود که با تلاش برای بی عیب و نقص بودن و تعیین استانداردهای بیش از حد بالا برای عملکرد همراه با تمایل به ارزیابی بیش از حد انتقادی از رفتار فرد مشخص می شود. کمال گرایی می تواند ناسازگار باشد، که در آن کمال گرایان ناسازگار اغلب دارای ویژگی های منفی هستند.

    جمعیتی که کمال گرایان ناسازگار در آن یافت می شوند، دانشجویان هستند. انتقاد از خود یک فرآیند فرا تشخیصی است که با طیف وسیعی از مشکلات روانی همراه است که مداخله شفقت به خود برنامه هایی برای هدف قرار دادن صریح انتقاد از خود ایجاد شدند. به طور کلی، ما دریافتیم که انعطاف پذیری روان شناختی و/یا شفقت به خود تأثیر کمالگرایی متوسط و بالا را بر کیفیت زندگی و اختلال علائم مهار می کند.

    از طریق پرورش اطمینان از خود، کاهش انتقاد از خود و تنظیم عاطفه مثبت و منفی در یک نمونه غیر بالینی عمل می کند درمان متمرکز بر شفقت (cft) به طور خاص برای کمک به افراد برای رسیدگی به مشکلات انتقاد از خود و شرمندگی بالا، پرورش و ایجاد انگیزه های دلسوزانه طراحی شده است.

    شفقت به خود مستلزم این است که فرد نسبت به رنج خود باز باشد و تحت تأثیر آن قرار گیرد، احساس مراقبت و مهربانی نسبت به خود داشته باشد، درک و نگرشی بدون قضاوت نسبت به نارسایی ها و شکست های خود داشته باشد، و تشخیص دهد که تجربه خود بخشی از تجربه مشترک انسانی شفقت به خود می تواند به از بین بردن اثرات منفی کمال گرایی کمک کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها