• تفاوت نیمرخ های روانی دربین خواهران وبرادران بیماران اسکیزوفرن درمقایسه با خواهران وبرادران افرادعادی جامعه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/25
    • تعداد بازدید: 138
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تفاوت نیمرخ های روانی دربین خواهران وبرادران بیماران اسکیزوفرن درمقایسه با خواهران وبرادران افرادعادی جامعه

    هدف: هدف این تحقیق بررسی تفاوت نیمرخ های روانی دربین خواهران وبرادران بیماران اسکیزوفرنی درمقایسه با خواهران وبرادران افرادعادی است .روش: جامعه آماری برای آزمون فرضیه ها 120 نفر در سنین مختلف به بلوغ رسیده انتخاب گردید. 30 نفر جز خواهران بیماران اسکیزوفرن 30 جز برادران بیماران اسکیزوفرن و 30 نفر جز برادران افراد عادی 30 جزخواهران افراد عادی بودند.

    نمونه ها به صورت معینی انتخاب شده بودند. واطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه neoffi (60 جمله ای) جمع آوری گردید. یافته ها: یافته ها نشان داد که آزمون چند متغیری در تیپ های شخصیت نشان می دهد که فقط اثر گروه معنی دار است و اندازه اثر آن اندک می باشد. جنسیت و تعامل آن با نسبت معنی دار نیست.

    همچنین آزمون تفاوت های درون گروهی در تیپ های شخصیتی نشان می دهد که بین گروه ها از نظر گشودگی تفاوت معنی داری وجود دارد. اندازه اثر 108 / 0 و در حد اندک است. میانگین گروه اسکیزوفرنیک در گشودگی پایین تر از میانگین گروه غیراسکیزوفرنیک است و بین گروه ها از نظر دلپذیربودن تفاوت معنی داری وجود دارد.

    اندازه اثر 060 / 0 و در حد اندک است. میانگین گروه اسکیزوفرنیک در دلپذیربودن بالاتر از میانگین گروه غیراسکیزوفرنیک است و بین گروه ها از نظر وظیفه شناسی تفاوت معنی داری وجود دارد. اندازه اثر 048 / 0 و در حد اندک است. میانگین گروه اسکیزوفرنیک در وظیفه شناسی بالاتر از میانگین گروه غیراسکیزوفرنیک است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها