• استراتژی سازمانی و تاثیر آموزش بر چابکی (مطالعه موردی: آموزش وپرورش شهرستان اسلام آباد غرب)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/26
    • تعداد بازدید: 178
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    استراتژی سازمانی و تاثیر آموزش بر چابکی (مطالعه موردی: آموزش وپرورش شهرستان اسلام آباد غرب)

    در سازمان های چابک که همواره با تغییرات مستمر محیطی روبرو هستند، توانایی و انعطاف پذیری منابع انسانی نقش مهمی در موفقیت سازمان ایفا می کند، استراتژی های منابع انسانی توانایی منابع انسانی سازمان را برای پاسخگویی به تغییرات محیطی توسعه می دهد.

    این مقاله از نوع کاربردی بوده و از نظر ماهیت توصیفی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات برای سنجش متغیرهای تحقیق، از پرسش نامه استاندارد آموزش و توسعه منابع انسانی، استراتژی های سازمانی و پرسشنامه چابکی سازمانی بهره گرفته شد. جامعه آماری شامل کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب به تعداد 225 نفرمی باشد و با استفاده از فرمول کوکران 137 نفر به عنوان نمونه مشخص و به همین تعداد پرسشنامه توزیع گردید.

    پرسشنامه ها براساس طیف امتیازی لیکرت درجه بندی شدند. روایی پرسشنامه توسط صاحب نظران و خبرگان، و پایایی آن با استفاده ازمحاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.76 مورد تایید قرار گرفت. برای بررسی آمارهای توصیفی و استنباطی از نرم افزارهای spss,lisrel استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش بر چابکی و استراتژی های سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب تاثیر مثبت و معناداری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها