• بررسی رابطه بین طرد اجتماعی و ادغام اجتماعی در بین سالمندان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/26
    • تعداد بازدید: 222
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی رابطه بین طرد اجتماعی و ادغام اجتماعی در بین سالمندان

    مقدمه:تحقیق حاضر به بررسی طرد اجتماعی و ادغام اجتماعی در بین سالمندان می پردازد. مفهوم طرد اجتماعی که با توسعه برنامه ها و سیاستگذاری ها، تبدیل به بخشی از جریان اصلی تفکر در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شده است، به عنوان مفهومی گسترده تر از فقرشناخته می شود. چرا که این مفهوم اهمیت مشارکت در تمام جنبه های یک جامعه خاص را منعکس می کند.

    امروزه موضوع سالمندی و پیری جمعیت یکی از مسائل بسیار مهمی است که در اکثر کشورها مورد توجه قرار می گیرد. نوع برخورد با سالمند و مشارکت دادن وی در خانواده و یا جامعه، مسأله ای حیاتی برای سالمند محسوب می شود که از دید بسیاری از افراد و یا حتی پژوهشگران دور مانده است که این تحقیق بر آن است تا موضوع را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهد. روش تحقیق: این پژوهش از روش کیفی است.

    هدف: مطالعه دقیق طرد اجتماعی احساس شده توسط سالمندان و ارزیابی که سالمندان از وضعیت خود دارند در مقا یسه با ادغام اجتماعی آنان است. نتایج: این تحقیق که بر روی 20 نفر از افراد شصت ساله و بیشتر به روش کیفی به انجام رسیده است، نتایج نشان می دهد طرد اجتماعی، از انواع فعالیتهای فرهنگی و احساس طرد از انواع خدمات، بیشترین فراگیری را در بین سالمندان دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم