• بررسی نقش میانجی سلامت روانی در رابطه با اختلال خوردن و اجتناب تجربه ای زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری -عملی در دوران کرونا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/26
    • تعداد بازدید: 109
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی نقش میانجی سلامت روانی در رابطه با اختلال خوردن و اجتناب تجربه ای زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری -عملی در دوران کرونا

    این پژوهش با هدف بررسی نقش میانجی گری سلامت روان در رابطه با اختلال خوردن و اجتناب تجربه ای زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی در دوران کرونا انجام شد.

    جامعه آماری شامل کلیه زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی بود که در سال تحصیلی 1400 به کلینیک های شهر تهران مراجعه کرده بودند، بود که از بین آن ها 203 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ و به پرسشنامه های اختلال خوردن (استیک و همکاران، 2001 ) و سلامت عمومی (گلدبرگ و هیلر، 1979 ) و پرسش نامه اجتناب تجربه ای پاسخ دادند.

    داده ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری تحلیل شدند؛ و به منظور تعیین پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج نشان داد رابطه مستقیم اجتناب تجربه ای با اختلال خوردن و رابطه هر دو با سلامت معنی دار بود. همچنین سلامت روان رابطه بین اجتناب تجربه ای و اختلال خوردن را به صورت کامل میانجی گری کرد. درنتیجه می توان با کنترل اختلال خوردن، سلامت روان را افزایش و در نتیجه آن اجتناب تجربه ای را بهبود بخشید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها