• بررسی نقش میانجی سلامت روانی در رابطه با اختلال خوردن و نگرانی از تصویر بدنی در بین زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری - عملی در دوران کرونا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/26
    • تعداد بازدید: 291
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی نقش میانجی سلامت روانی در رابطه با اختلال خوردن و نگرانی از تصویر بدنی در بین زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری - عملی در دوران کرونا

    پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش میانجی سلامت روانی در رابطه با اختلال خوردن و نگرانی از تصویر بدنی در بین زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی در دوران کرونا انجام گرفت. پژوهش حاضر در زمره پژوهش های همبستگی می باشد. جامعه آماری کلیه زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی مراجعه کننده به کلینک های روانشناسی شهر تهران بودند.

    روش نمونه گیری به صورت در دسترس انجام شد. گروه نمونه مورد آزمون شامل 280 نفر از زنان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی که 41 پرسشنامه ناقص بود و از تجزیه و تحلیل کنار گذاشته شدند و 239 پرسشنامه وارد تجزیه و تحلیل آماری شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه نگرانی تصویر بدنی لیتلتون و همکاران ( 2005 )، مقیاس تشخیصی اختلالات خوردن (استیک و همکاران، 2001 ) و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر (1979 ) بود.

    نتایج نشان داد که نگرانی از تصویر بدنی بر اختلال خوردن با نقش میانجی سلامت روان تاثیرگذار است(p<0.01). تصویر بدن از نظر آماری دارای اثر معناداری بر اختلال خوردن بود ه است(p<0.01). نگرانی از تصویر بدن و اختلال خوردن از نظر آماری دارای اثر معناداری بر سلامت روان بوده است. (p<0.01)

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها