• عوامل موثر بر پرخاشگری در مدارس راهنمایی (نمونه موردی: شهرستان زرین دشت)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/26
    • تعداد بازدید: 238
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    عوامل موثر بر پرخاشگری در مدارس راهنمایی (نمونه موردی: شهرستان زرین دشت)

    پرخاشگری ازجمله مشکلاتی است که طی تغییرات جسمی روانی ناشی از بلوغ در نوجوانان بروز می کند. پرخاشگری و رفتار منفی گرایانه موجب می شود که نوجوانان دائم در حالت تدافعی قرار گیرند که این امر به نوبه خود مانع رشد و شکوفایی ظرفیت ها، توانائی ها و همچنین حسن تفاهم اجتماعی شده و مانع جریان اجتماعی شدن نوجوانان می گردد.

    لذا، اصلاح این رفتار می تواند در افزایش اعتمادبه نفس، شایستگی اجتماعی، عملکرد تحصیلی، کارایی اجتماعی و پذیرش آنان در میان همسالان شود. هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر پرخاشگری در مدارس راهنمایی شهرستان زرین دشت می باشد. این پژوهش از لحاظ روش انجام، توصیفی- تحلیلی و از لحاظ هدف، کاربردی است. و از دو روش به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده است.

    در روش اول از مطالعات کتابخانه ای و اسنادی جهت انجام مبانی نظری پژوهش و گردآوری آمار و اطلاعات مربوط به محدوده موردمطالعه بهره برده ایم و در روش دو به صورت میدانی، داده ها جمع آوری گردیده است.

    آزمون مورداستفاده در این پژوهش، آزمون تحلیل همبستگی پیرسون می باشد. نتایج نشان داد که بین عوامل شخصیتی، خانوادگی و آموزشگاهی و پرخاشگری رابطه معناداری وجود دارد. لذا می بایست خانواده ها در فرآیند اجتماعی کردن فرزندان خود این سه عامل را مدنظر قرار دهند تا از بروز پرخاشگری در کودکان و نوجوانان جلو گیری شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها