• بررسی رابطه ویروس کرونا با عوامل داخلی تاثیرگذار برسودآوری بانک ها (مطالعه موردی : شعب ممتاز بانک ملی ایران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/23
    • تعداد بازدید: 136
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی رابطه ویروس کرونا با عوامل داخلی تاثیرگذار برسودآوری بانک ها (مطالعه موردی : شعب ممتاز بانک ملی ایران)

    وقتی برای اولین بار ویروس کرونا در سال 2019 در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد کمتر کسی فکر می کرد همین ویروس بتواند نظم و نظام جهانی را بهم بریزد و عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه را تحت شعاع خود قرار داده و باعث خسارت های قابل توجهی گردد.

    یکی از عوامل مهم هر جامعه عامل اقتصادیست که در این عامل بانک ها نقش بسیار مهم و انکار ناپذیری ایفا می کنند. هدف از انجام این تحقیق مطالعه رابطه معنی دار بین ویروس کرونا و عوامل داخلی تاثیر گذار بر سودهی نظام بانکی در ایران می باشد.

    تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر نحوه گردآوری داده ها جز تحقیقات توصیفی است. با توجه به موضوع پژوهش و متغیرهای مورد بررسی در آن، اطلاعات اولیه ازصورت های مالی تمامی شعب ممتاز (الف و ب) بانک ملی ایران جمع آوری شده است که در نهایت بوسیله تجزیه و تحلیل اطلاعات و تعیین میزان همبستگی بین متغیرها بوسیله نرم افزار spss ، تاثیر منفی ویروس کرونا بر سه عامل داخلی مهم منتخب از بین عوامل متعدد داخلی (افزایش میزان جذب منابع، افزایش اقساط معوق، افزایش میزان هزینه های جاری بانک) ودر نهایت بر سودآوری بانک نشان داده شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها