• گیاهان دارویی اشاره شده در قرآن کریم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/24
    • تعداد بازدید: 178
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    گیاهان دارویی اشاره شده در قرآن کریم

    دین اسلام یکی از کامل ترین ادیان الهی است که همواره خواستار سعادت دنیوی و اخروی بشر بوده و هدایت به نیکی ها و دوری از شقاوت ها را در قالب کتاب آسمانی " قرآن کریم" ابراز می کند. در کتاب مقدس، سفارش های متعددی در باب سلامت جسم و روح آدمی بیان گردیده و پیوسته برای تندستی انسانها به نکات باید و نبایدها اشاره گردیده است.

    لذا با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی، قرآن کریم نه تنها جایگاه خود را حفظ نموده بلکه همچنان بر اعتبار خود افزوده و نشان وآیاتی در حیطه پزشکی سخن به میان می آورد. گوشه ای از این سخنان به طور کل، مرتبط با بهره گیری از گیاهان دارویی، جهت التیام بخش دردها، رفع مشکلات جسمی و روحی و نیز مصون ماندن از جوارح آدمی است.

    تمام گیاهان که از زمین می رویند نشانه روشنی از عظمت خداوند می باشند که از خواص و کاربردهای ویژهای برخوردار هستند، که چندی از آنها در قالب به اسم سوره و نیز برخی به عنوان احادیث نبوی و معصومین (ع) تعریف و جمع آوری گردیده که مشعر بر ارزش والای طب سنتی و کهن می باشد.

    در این مقاله بصورت مروری به بررسی گیاهان دارویی اشاره شده در قرآن کریم و احادیث پرداخته شده و هدف نشان دادن نعمت های قرآنی و استفاده درست از آن و ذکر نامی شدن در کتب مقدس احادیث معصومین نشان از برتری و ارزش بخصوص آن است که نیاز به تامل همه جانبه ای دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها