• بررسی اثرات میکروبی اسانس ها و کاربرد اسانس ها در ترکیبات دارویی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/24
    • تعداد بازدید: 279
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی اثرات میکروبی اسانس ها و کاربرد اسانس ها در ترکیبات دارویی

    مقدمه: با توجه به اثرات سوء نگه دارنده های شیمیایی در مواد غذایی فرآوری شده، استفاده از ترکیبات ضدمیکروبی بی خطر از جمله اسانس و عصاره های گیاهان امری ضروری به نظر می رسد با توجه به اثبات بسیاری از اثرات زیان بار نگهدارنده های شیمیایی و نگرانی عمومی در این خصوص، بحث جایگزینی آنها با انواع ترکیبات طبیعی نظیر اسانس های گیاهی و آنتی بیوتیک های طبیعی افزایش یافته است.

    هدف:هدف از انجام این مطالعه مروری بررسی اثرات میکروبی اسانس ها و کاربرد اسانس ها در ترکیبات دارویی می باشد. روش تحقیق: برای یافتن مستندات مرتبط به نگارش این مقاله مروری در پایگاه های داده های گوگل و یاهو با استفاده از کلمات کلیدی اسانس- دارو- ضدمیکروبی-مواد شیمیایی در پایگاه پاپمد و در پایگاه های جهاد کشاورزی با استفاده از کلیدواژه های مقالات مروری دربازه زمانی 2015 تا 2021 جست و جو شد که در این بازه زمانی بیش از 200 مستند جمع آوری وبررسی شد.

    نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعات مختلف، تأثیر اسانس های گوناگون بر باکتری های بیماری زا مشخص گردید و موثرترین و ضعیف ترین اسانس ها معرفی شدند. همچنین مشخص گردید که تأثیر اسانس ها بروی باکتری های گرم مثبت بیشتر از گرم منفی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها