• مروری بر مهم ترین روش های عصاره گیری قدیمی و نوین و بررسی اثر امواج فراصوت دستگاه اولتراسونیک در عصاره گیری گیاهان دارویی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/25
    • تعداد بازدید: 643
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    مروری بر مهم ترین روش های عصاره گیری قدیمی و نوین و بررسی اثر امواج فراصوت دستگاه اولتراسونیک در عصاره گیری گیاهان دارویی

    گیاهان دارویی کاربرد فراوانی در صنعت داروسازی، آرایشی، بهداشتی، عطرسازی، آروماتراپی دارند. تا کنون تحقیقات وسیعی در زمینه ی عصاره گیری، اسانس گیری، شناسایی ترکیبات شیمیایی و دارویی، اندازه گیری مقادیر ترکیبات اولیه و ثانویه گیاهان دارویی، جداسازی و خالص سازی این ترکیبات انجام شده است.

    روش های متفاوتی جهت استخراج ترکیبات شیمیایی گیاهان دارویی وجود دارد که با توجه به پیشرفت های اخیر در این حوزه، تعدادی از این روش ها قدیمی تر و تعدادی نوین و کاربردی تر محسوب می شوند. در بین این روش ها، استفاده از امواج اولتراسوند بوسیله ی دستگاه های اولتراسونیک برای استخراج عصاره ی گیاهان دارویی یک روش نوین و مطلوب به شمار می رود.

    در این مطالعه کاربرد دستگاه اولتراسونیک و امواج اولتراسوند در کیفیت و کمیّت عصاره های حاصله از این روش بررسی و اثرات مطلوب و نامطلوب آن در چندین مطالعه مورد تحلیل قرارگرفته است و مهمترین نتیجه گیری حاصل از این بررسی کاهش چشمگیر بازه ی زمانی عصاره گیری در روش اولتراسونیک نسبت به روش های قدیمیتر می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها