• شبیه سازی یک سلول تمام جمع کننده یک بیتی cmos با توان پایین وکارایی بالا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/28
    • تعداد بازدید: 126
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    شبیه سازی یک سلول تمام جمع کننده یک بیتی cmos با توان پایین وکارایی بالا

    مدار تمام جمع کننده یک واحد پایه در مدارهای منطقی و محاسبات دیجیتالی است، سرعت و مصرف توان پارامترهای مهمی در مدارات گفته شده به شمار می روند، بنابراین روند پیاده سازی و ساخت مدارهای دیجیتال به واسطه کاهش مصرف توان و افزایش سرعت در تمام جمع کننده ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

    تمام جمع کننده ی توان پایین برپایه ی مبدل cmos و دربردارنده ی مبدل هایی دیگر، ارائه شده است. گیت های منطقی نظیرگیت های nand ،nor و majority-not به همراه مجموعه ایی از مبدل ها، اجرا و پیاده سازی شده است. تمام جمع کننده ها با ساختار درختی برای مدارهای محاسباتی با کیفیت بالا به کار می روند، در این مقاله یک ساختار شبیه سازی آبشاری به کار خواهد رفت تا تمام جمع کننده ها را در یک محیط کاربردی واقعی، بسنجد.

    مدارهای مطالعه شده از نظر بازده انرژی، با استفاده از تکنیک پردازش 18 μm, cmos بهینه شده اند. لذا تمام جمع کننده ی پیشنهادی، منطق نوسان مناسب، خروجی های متعادل و قابلیت کارکرد خروجی قوی را نشان می دهد. همچنین مشاهده می شود که طرح پیشنهادی می تواند در بسیاری از موارد مخصوصاً زمانی که هدف، کمترین توان مصرفی ممکن باشد، به کار رود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها