• بررسی وب یک و وب دو و تاثیر هر یک بر توسعه و پیشرفت تجارت الکترونیک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/29
    • تعداد بازدید: 224
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی وب یک و وب دو و تاثیر هر یک بر توسعه و پیشرفت تجارت الکترونیک

    هدف ما معرفی نسل آتی وب که وب معنایی است می باشد که از طریق تجهیز اطلاعات با اجزاء معناشناختی مشخص، همکاری میان انسان و رایانه را فراهم می نماید. به بیانی دیگر وب معنایی نوعی روش برای کد گذاری و بازیابی اطلاعات است به گونه ای که ماشین ها(رایانه ها) قادر به پردازش و فهم اطلاعات باشند.

    وب معنایی شیوه ای برای ایجاد یک وب است که در آن رایانه ها می توانند از شبکه ای از داده های منبع استفاده کرده، آنها را تعبیر، تحلیل و پردازش کرده و به کاربر ارائه نمایند. وب 2 ، بستری است که در آن اشخاص در توسعه و توزیع ابزارها، محتویات و برنامه های کاربردی در بستر اینترنت به مشارکت می پردازند و بدین طریق دغدغه های کاربران در محیط وب 1 برطرف گردیده است.

    این مفهوم، پیچیدگی توسعه تجارت الکترونیک را به میزان بالایی افزایش داده است. کاربران از اینکه می توانند دانش خود را از طریق این تکنولوژی به اشتراک گذاشته و به شکل کارایی از آن در کسب و کار خود استفاده نمایند، خشنود می باشند. که این موضوع سبب بهبود دسترسی به متخصصین دانش با کمترین هزینه می گردد. در این مقاله، سعی شده که به بررسی تفاوت های بین وب 2 و وب 1 پرداخته شود و همچنین انواع مدل های کسب و کار وب 2 و تاثیر آن بر استراتژی تجارت الکترونیک را ارائه می کنیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها