• تشخیص احساس ازمتن در شبکه های سایبر اجتماعی به روش ترکیبی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/29
    • تعداد بازدید: 114
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تشخیص احساس از متن در شبکه های سایبر اجتماعی به روش ترکیبی

    تجزیه وتحلیل احساسات به یک فناوری کلیدی برای کسب بینش از شبکه های سایبر اجتماعی تبدیل شده است. انتشار گسترده شبکه هاى سایبر اجتماعى و نقش آنها در جامعه مدرن، یکى از جالب ترین موارد نوآورى در سال هاى اخیر است که علاقه محققان، روزنامه نگاران، شرکت ها و دولت ها را به خود جلب کرده است.

    وضعیت سنجی اجتماعات از بعد ملی و امنیت ملی نیز از مهمترین چالش ها و همچنین فرصتهاست. شناخت احساسات جمعی می تواند توسط دشمنان کشور به مبنایی برای دخالت ها و ایجاد تنش های اجتماعی و هدایت جامعه و اجتماعات از راه دور مبتنی بر جنگ شناختی تبدیل شود و از طرفی می تواند در صورت شناخت مستمر و علمی توسط کشور به مبنایی برای برنامه ریزی های راهبردی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فراگیر تبدیل گردد و زمینه های شادابی و رفاه و امنیت اجتماعی را از این بعد فراهم سازد.

    هدف این مقاله برای درک و استخراج احساسات پایه از قبیل شادی، غمگینی و امثال آن در سطح فرد و همچنین گروه تلاش برای ارائه یک الگوریتم مناسب و پیاده سازی آن با دریافت و رایانش داده های مربوطه در شبکه های اجتماعی منتخب مبتنی بر متن است تا بتواند احساسات غالب در گروه ها و اجتماعات در شبکه های سایبراجتماعی منتخب را با دقت مناسب تشخیص داده و استخراج نماید.

    در این مقاله از رویکرد ترکیبی (یادگیری ماشین و واژگان) استفاده شده است چون به جای اتکا به یک روش، مطالعات ثابت کرده اند که با ترکیب هر دو روش، از راندمان بهتری برخوردار خواهد بود. بنابراین، به منظور بهبود نتیجه، هر دو روش با هم ترکیب می شوند، زیرا مکمل یکدیگر هستند و در مقایسه با استفاده از یک رویکرد فقط نتیجه بهبود می یابد. با مشاهده و اجرای طرح پیشنهادی و انجام آزمایشات متعدد، کارایی و اثر بخشی مدل پیشنهادی در سطح جمله به دقت 82 % رسیده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها