• معرفی طرحی بر پایه اینترنت اشیاء به منظور بهبود شناسایی، نظارت و ردیابی کارمندان مبتلا به کووید 19

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/29
    • تعداد بازدید: 178
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    معرفی طرحی بر پایه اینترنت اشیاء به منظور بهبود شناسایی، نظارت و ردیابی کارمندان مبتلا به کووید 19

    پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات به ویژه اینترنت اشیاء (iot) حاصل شده، که قابلیت به کارگیری این تکنولوژی در زمینه های مختلف را فراهم ساخته است. یکی از مهمترین این زمینه ها، کاربرد اینترنت اشیاء در حوزه سلامت و درمان (به ویژه در عصر کنونی کنترل و مدیریت مسائل مرتبط با بیماری کرونا) است.

    این عرصه متفاوت از سایر عرصه ها و کاربردها بوده، به طوریکه شبکه های سیمی و بی سیم معمولی قادر به پاسخگویی به نیازهای آن نمی باشند. علاوه بر شرایط متمایز و ویژگی های خاص مرتبط با این عرصه، چنین کاربردی پیامد فناوری های جدید بوده تا در ازاء آنها نیازهای این عرصه پوشش داده شوند. اینترنت اشیاء به شایستگی چنین قابلیتی را فراهم نموده و برای این عرصه بسیار مثمرثمر می باشد.

    در این مقاله قصد بر معرفی طرحی بر پایه اینترنت اشیاء به منظور بهبود شناسایی، نظارت ردیابی بیماران کووید- 19 می باشد . طرح پیشنهادی از یک چارچوب اینترنت اشیا برای گردآوری اطلاعات و نظارت و ردیابی بیماران کرونایی و افراد مشکوک به کرونا استفاده می شود. نتایج حاکی از آن است که طرح پیشنهادی شناسایی، ردیابی و نظارت مستمر بر بیماران مؤثر بوده و همچنین می تواند در کنترل اپیدمی بسیار اثر بخش باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها